For the record

• John Bird, editor-in-chief of the Big Issue, was misquoted in a headline (Big Issue ‘struggling to stay afloat’ as cost of living bites, 22 January, p13). As the article made clear, Lord Bird said the business almost went under during the Covid pandemic but had recovered; the struggle now was for vendors to sell copies of the magazine amid the cost of living crisis.

• An article about BBC radio listeners said that in the third quarter of last year “54% tuned in for [live] broadcasts, while 46% listened on demand on Sounds”. To clarify: both figures related to the share of listening on the BBC’s Sounds app and referred to the proportions among overall items played (Can BBC radio thrive in a world of podcasts?, 22 January, p32).

• In last Sunday’s Sport section, the Aston Villa player Douglas Luiz was mistakenly named as David Luiz in a match report (Watkins gives Villa liftoff after drone delay as Saints lament, p6). And Tyrell Malacia was erroneously included among a list of footballers nurtured by coach Erik ten Hag at Ajax; Malacia has not played for that club (Rival managers influenced by Cruyff in their full-back fluidity, p9).

• An article (Harry and Meghan? Spare us the soap opera, say neighbours, 22 January, p28) was accompanied by a photo of Montecito, California, with a caption saying the Sussexes “own a village” in the town. The intended word was “villa”.

• Other recently amended articles include:

‘We do our work because we are angry’: Navalny’s right-hand woman Maria Pevchikh on taking on Putin

Nigel Slater’s recipes for cream of onion soup, and jerusalem artichokes with lemon and mograbia

Prof Karen Levy: ‘Monitored workers are less likely to think outside the box’

Write to the Readers’ Editor, the Observer, York Way, London N1 9GU, email, tel 020 3353 4736