Corrections and clarifications

·1 min read

• An article about publicity rights relating to Albert Einstein referred to his “Princeton salary of $10,000”; this was at the Institute for Advanced Study in Princeton, not Princeton University as implied. A licensing deal between the Hebrew University of Jerusalem and Roger Richman gave 65% to the university, not to Richman. Ze’ev Rosenkranz was a curator, rather than assistant curator, at the Einstein Archives. And due to a transcription error, Rosenkranz was misquoted as saying “the universe decided that this would be my role”; he said “the university decided” (Who owns Einstein?, 17 May, Journal, p5).

• Other recently amended articles include:

1973: how a year became a subtle way to rally for abortion rights

Vangelis, composer of Chariots of Fire and Blade Runner soundtracks, dies aged 79

The case of the disappearing deer – and how a new corridor could save it

• Other recently amended articles include:

Editorial complaints and correction requests can be sent to: guardian.readers@theguardian.com.

You can also write to: Readers’ editor, Kings Place, 90 York Way, London N1 9GU, or leave a voicemail on +44 (0) 20 3353 4736.

Our goal is to create a safe and engaging place for users to connect over interests and passions. In order to improve our community experience, we are temporarily suspending article commenting